fredag 20. november 2009

Ikea

Denne helgen er jeg i Skien igjen :)

Allerede i går møtte jeg Marianne på Ikea på Slependen, hvor vi klarte bruke rundt 4 timer, hehe...., eller jeg var der i 4 timer. Tok Ikeabussen fra Jernbanetorget rundt halv 3 og jeg må si sjåføren så litt rart på meg der jeg toget inn med en gedigen koffert, stor veske, mappe og en stor plastpose, hihi. Skienstuer betyr jo hobbylering så må jeg ha med et lass hver gang og denne gangen intet unntak ;)
Holder jo fortiden på med noen prosjekter både hjemme og hos mamma og pappa og det store temaet nå er garderober begge steder. Ikea har en genial serie som heter Pax og det ser ut til at det blir den begge steder. Konsentrerer meg mest oppe hos m og p for tiden, og det store spørsmålet nå er hvordan innredningen inni skapet skal være...hva er mast praktisk og ikke minst hvordan kan mamma som sitter i rullestol få mer oversikt over hva hun faktisk har. Hadde en time på meg før Marianne ankom og den ble flittig brukt i garderobeavdelingen kan du si ;)
Når Marry Lou endelig kom tok vi en ny runde oppe selvsagt og jeg som hadde tyvstartet kunne stolt vise henne rundt;) Uten mat og drikke, duger gode shoppere som kjent ikke, så vi tok middagen før vi startet på 1.etg. Det ble Pinnakjøtt på meg, klarte jo ikke å la være, men det kunne jeg godt vært for uten...:(
Så var vi klare for siste etappe, avdelingen med det rare i. Jeg har kjent Marianne siden jeg var 12, men dette var vår første Ikea tur og jeg må si, vi er like redd for å gå glipp av noe begge to, hahahaha...snakk om å saumfare Ikea på kryss og tvers da.


Her ser dere Fru Skifjell med en lekker kreasjon fra årets julepyntkolleksjon ;)
Veien hjem var et kapittel for seg, været var pyton dårlig og vindusviskerne på bilen til Tommy var ikke helt topp. Vi skimtet så vidt at skiltene viste 100, men vi holdt oss på trygge 60, hehe...biler tutet flere ganger o kjørte forbi oss, men det er ikke forsvalig å kjøre fortere når det var jeg som hadde best sikt på passasjersiden og den begrenset seg til et felt på 3 cm, hahaha. Vi fikk ikke stoppet heller for det var ingen avkjøringer. Vi havnet trygt i Skien til slutt.
å forresten få med at jeg hadde tidenes minste utbytte av en Ikearunde, men kunne strengt tatt ikke shoppe noe særlig siden jeg var tungt lastet fra før av og jeg skal jo tross alt hjem søndag med bussen.
Dagen i dag, fredag ,har jeg bare koset meg, hørt lydbok og startet på årets julekort. Da Marianne kom hjem dro vi ut for å handle inn lørdagens middag, nemlig pinnakjøtt, og ja, det skrives med A på slutten, bare spør farmor, for hun er fra Voss . Jeg skal introdusere pinnakjøtt for fam.Arvesen/Skifjell og gleder meg :)


So long fra meg :)






Ingen kommentarer: